In samenwerking met haar partners; the progress factor (content) en Beyond Reality (techniek) ontwikkelde Acket drukkerij kartonnage bv Augmented Reality (AR) op vouwkartonverpakkingen.
Met de AR techniek zijn geen QR codes, megabudgetten of buitenlandse laboratoria meer nodig en kunnen merkeigenaren, producenten etc. direct aan de slag. De gebruiker (consument) van deze verpakkingen heeft slechts een computer en een webcam nodig om de verpakking te activeren. Daarnaast kan ook met iedere iPhone of Android smartphone de verpakking gefotografeerd en gescand worden, waardoor men in een wereld van toepassingen terecht komt. Hiervoor hoeft slechts de ‘app’ buzzAR (gratis) gedownload te worden.
Tijdens de introductie door Acket op de Empack op 15 en 16 maart hebben reeds vele bezoekers zich verwonderd over het betoverend effect van bewegend beeld, geluid, de interactie met internet en de wereld aan informatie die kan worden toegevoegd.
Acket laat zien hoe een ogenschijnlijk eenvoudige verpakking aan producenten en leveranciers de mogelijkheid biedt op een interactieve manier met de consument te communiceren en marketing een nieuwe dimensie te geven.